6/1-10 Baka baka liten cupcake?

Idag tog jag ett steg längre i bakvärlden oh bakade mina första cupcakes. Hittade tyvärr ett recept som i efterhand visade sig vara mindre bra så jag tog även ett säkert kort och slog till med en hallonpaj. Bakade dessutom en kladdkaka igår så en sådan finns det också. Hälsosamt skulle 2010 vara ja, men på ett sätt är det ju hälsosamt eftersom det är hembakat och inga större mängder tillsatsmedel. Ska kanske inte baka kladdkaka varje dag men å andra sidan tror jag inte att jag varken hinner eller orkar. Men jag såg filmen Julie/Julia på väg hem från Thailand. Den handlar bl.a. om en tjej som lagar igenom en hel kokbok på ett år. Det skulle kanske vara något. Man lär sig nog en hel del och provar troligtvis på en hel del maträtter som man annars aldrig skulle äta.
Hörde något om att det var -31 grader i Arvika, här är det bara -14. Synd..

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0