3/1-10 Gustav Vasa!

Hade världens knäppaste dröm i natt. Drömde att jag stod i skolan, vid mitt skåp och helt plötsligt kom två tjejkompisar fram. Det roliga är att det var två tjejer som jag inte umgås med så jättemycket men iaf. Den ena tjejen hade ett piano och den andra några trummor. Fråga mig inte hur de fick med sig det bara så där, det var ju faktiskt en dröm. Anyway, de började spela en svängig låt och jag hittar huxflux ett munspel i mitt skåp och står där och överväger att börja spela med men vågade inte. Sedan kommer en gammal klasskompis från högstadiet och stämmer in på något ej nämnbart instrument. Sedan börjar de skalla Gustav Vasa på passande ställen i låten. Ganska galen dröm men ändå väldigt rolig. Det är nog mitt undermedvetna som säger till mig att det är dags att ta på sig skidorna och ge sig ut. Det ska tydligen vara spårat på Prästängen så jag tror jag ska ge mig ut. Förkylningen är som bortblåst, kurerade bra igår med panodil, scones och té.
När jag tänker efter så drömde jag om en hel massa saker inatt. En väldigt väldigt rubbad dröm handlade om att jag hittade en död människa i vattnet vid en brygga. När jag sedan skulle ringa polisen så kunde jag inte komma fram till om jag skulle ringa 112 eller 11414. Kom efter många om och men  fram till att jag måste ringa 112 eftersom det i drömmen var kväll och då skulle ingen svara på det andra nummret. Ringde, och det var antingen upptaget eller ingen som svarade så där stod jag med en döing i vattnet. Helt rubbat. Tycker bättre om drömmen om Gustav Vasa. Väntar på Sofie nu, hon skulle komma över en snabbis. Tror dock inte att jag får med henne ut i spåret, hörde något om en rulltårta.

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0